ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ / ΤΡΕΙΣ ΜΑΤΙΕΣ
‘’Πρόγονοι ‘’της Ανθής Κουγιά
‘’Luxenia’’ της Δήμητρα Κονδυλάτου
‘’Αμυγδαλιά’’ της Χριστίνας Φοίβη
Μέρα: Σάββατο 4 Ιουνίου 2022
Ώρα: 20.30
Μετά την προβολή των ταινιών θα ακολουθήσει συζήτηση μεταξύ της ερευνήτριας Άλκηστης Ευθυμίου, της εικαστικού-ερευνήτριας Θάλειας Ραυτοπούλου και των δημιουργών.
Θα ακολουθήσει DJ Set και πάρτυ στο φουαγιέ του Τριανόν.
Το Τριανόν φιλοξενεί μια βραδιά προβολών με τρεις εικαστικές ταινίες που προβλήθηκαν στο φεστιβάλ πειραματικού κινηματογράφου FLIGHT, Mostra Internazionale del Cinema di Genova στη Γένοβα. Οι ταινίες είναι: Πρόγονοι της Ανθής Κουγιά, Luxenia της Δήμητρας Κονδυλάτου, Αμυγδαλιά της Χριστίνας Φοίβη.
Πρόκειται για τις πρώτες τους ταινίες. Μέσα από θραυσματικές αφηγήσεις που προκύπτουν από τις βιωματικές τους σχέσεις με τα θέματα που τις απασχολούν, εξερευνούν υβριδικές μορφές και μέσα. Μπαίνουν έτσι σε διάλογο με ένα σινεμά που αποζητά μια προσωπική γλώσσα και γραφή και δημιουργεί μέσα από αυτήν νέους κόσμους.
Η βραδιά αυτή θα είναι η αθηναϊκή πρεμιέρα της ταινίας Πρόγονοι.
ΣΥΝΟΨΕΙΣ ΤΑΙΝΙΩΝ:
‘’ΠΡΟΓΟΝΟΙ’’, (πρώτη προβολή στην Ελλάδα) 2021, 13 λεπτά
Το σπίτι μου είναι υπό κατάληψη. Ένας στρατός από πορσελάνινες φιγούρες είναι παντού. Είναι πολλές και έχουν βάρος και κάτι ανοίκειο/ξένο σε μένα. Δεν επέλεξα ποτέ να τις έχω, απλά αναπόφευκτα τις κληρονόμησα.Τα αντικείμενα αυτά γίνονται οι πρωταγωνιστές του έργου αυτού που αποτελεί μια απόπειρα συμφιλίωσης με το -ενίοτε πυκνό- προγονικό σκοτάδι.
“LUXENIA”, 2021, 10 λεπτά
Τρεις γυναίκες εργάζονται σε διαφορετικά πόστα κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν στο ξενοδοχείο LUXENIA. Μια μέρα, μια μικρή παύση των εργασιών τους, διαταράσσει την αυτοματοποιημένη καθημερινή τους ρουτίνα. Το LUXENIA παρουσιάζει όψεις της σκηνοθετημένης εικόνας και των παρασκηνιακών αντιφάσεων της «βιομηχανίας του τουρισμού».
“ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ”, 2019, 76 λεπτά
Η Αμυγδαλιά είναι ένα δέντρο που ανθίζει λίγο πριν την άνοιξη. Είναι επίσης η λέξη που στοιχειώνει ένα παιδί όταν πρωτοφτάνει στην ελλάδα. Σε ένα μέρος που συχνά θυμίζει καρτ-ποστάλ, άνθρωποι, μέρη και πράγματα συναντιούνται και αποχωρίζονται όπως σε ένα όνειρο. Φωνές γυναικών πλέκονται μεταξύ τους καθώς επιχειρείται να εφευρεθεί μια νέα γλώσσα μέσα από τοπία και χειρονομίες, αναδεικνύοντας απροσδόκητες πτυχές στην έννοια της ελληνικότητας και της Ξένης. Φευγαλέες περφόρμανς, παραλίες, χωράφια, αμυγδαλιές και τσολιάδες σχηματίζουν το αλφαβητάρι μιας προσωπικής γλώσσας που διερευνά τα σύνορα γύρω μας και μέσα μας.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=4RHcADoz53s&fbclid=IwAR3ec4C2vBDCR6-luhM7spS8PnBpWx0sFMJNvSMqkoE3Qs3QdQZ88YFJmkQ
Περισσότερα:
www.facebook.com/AmygdaliaFilm
www.amygdaliafilm.com
ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΡΙΕΣ
Η Ανθή Κουγιά ασχολείται κυρίως με το θέατρο και την εικαστική περφόρμανς (https://anthikougia.wordpress.com/). Η ταινία Πρόγονοι είναι η πρώτη της απόπειρα να δουλέψει με κινούμενη εικόνα.
Η Δήμητρα Κονδυλάτου (https://dimitrakondylatou.com) ενδιαφέρεται για τα όρια
της τέχνης και τη σχέση της με τον τουρισμό και την καθημερινή ζωή, τα οποία μελετά μέσω της σύνθεσης έργων κινούμενης εικόνας και της επεξεργασίας εικόνων και κειμένων.
Η Χριστίνα Φοίβη διερευνά τις διασταυρώσεις του ντοκιμαντέρ και της περφόρμανς, της κινούμενης εικόνας με την ποίηση και την μουσικότητα. Αυτό το διάστημα δουλεύει την δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους της στο πλαίσιο του Sound Image Culture.
Η Άλκηστη Ευθυμίου είναι υποψήφια διδάκτορας στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Σε στενή σύνδεση με έργα queer φεμινιστικού κινηματογράφου από τον Νότιο Κώνο, η διατριβή της εστιάζει στις πολιτισμικές πολιτικές του έρωτα και στο κρίσιμο καθεστώς της οικειότητας υπό συνθήκες νεοφιλελεύθερης κυβερνολογικής.
Η Θάλεια Ραυτοπούλου είναι εικαστικός. Η δουλειά της κινείται στις διατομές της σύγχρονης τέχνης και των ηχητικών πολιτισμικών σπουδών. Στη διδακτορική της διατριβή διερεύνησε τον ήχο και την ακρόαση στην αθηναϊκή πολυκατοικία (2011-2021 ΑΣΚΤ).