Εουχένιο Πολγκόφσκι, Μάρα Πολγκόφσκι, Μεξικό, 2022, 64΄
Ακολουθώντας μια μινιμαλιστική οπτική γλώσσα και γυρισμένο από μια ασυνήθιστη θέση, από το παράθυροενός διαμερίσματος στον δεύτερο όροφο, το Malintzin 17 παρουσιάζει δύο παράλληλες μορφές γονεϊκής φροντίδας. Για επτά μέρες και επτά νύχτες, ο σκηνοθέτης και η πεντάχρονη κόρη του, η Μιλένα, ασχολούνται με ένα περιστέρι που φροντίζει και κλωσσάει το μικρό της σε έναν επικίνδυνο κόμβο από ηλεκτρικά καλώδια, ακριβώς έξω από το μπαλκόνι τους. Το περιστέρι υπομένει το κρύο και την καταρρακτώδη βροχή, ενώ η προοβληματισμένη Μιλένα ζητάει απαντήσεις από τον πατέρα της για τη θέση του πουλιού, την ακινησία του, το νόημα –και το ρίσκο– της καταγραφής του σε βίντεο, την πραγματική του φύση (μήπως είναι ρομπότ;) και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να το βοηθήσουν (χρειάζεται φαγητό; Θα μάθει το μικρό να πετάει;). Γυρισμένη με κάμερα στο χέρι από μια γωνία από ψηλά, η οποία ευθυγραμμίζεται με την οπτική του περιστεριού, η ταινία χτίζει μια διακριτική αλλά δριμεία κριτική για τον εγκλωβισμό της φύσης στις βίαιες δομές της νεωτερικότητας.
Eugenio Polgovsky, Mara Polgovsky, Mexico, 2022, 64΄
Minimalist in resources and filmed from the unusual vantage point of a second-floor apartment window, Malintzin 17 portrays two parallel expressions of parental care. For seven days and seven nights filmmaker Eugenio Polgovsky and his five-year-old daughter, Milena, contemplate a nurturing dove nesting her chick on a hazardous entanglement of electric cables situated right outside their balcony. The dove endures the cold and torrential rain, while Milena makes puzzled inquiries to her father about the bird’s location, its stillness, the meaning – and perils – of filming it, its true nature (is it a robot?), and potential ways to assist it (does she need food? Will the chick learn to fly?). Wielding a handheld camera from this elevated point of view, which parallels the bird’s, the film constructs a microscopic yet powerful environmental critique of nature’s entrapment within the aggressive infrastructures of modernity.