Κρέσνικ Τζονούζι, Σέβαρ Γκούδμουνσον, Ισλανδία, ΗΠΑ, 2023, 88'
Ο 22χρονος Μικέλ, παιδί Αλβανών μεταναστών, απελαύνεται δι’ ασήμαντον αφορμήν και με συνοπτικές διαδικασίες από τις ΗΠΑ, τη μόνη χώρα που είχε γνωρίσει για πατρίδα. Η οικογένειά του βρίσκεται από τη μία στιγμή στην άλλη μοιρασμένη στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, η αδελφή του που έχει τα μισά του χρόνια, θέλει να τον ακολουθήσει στην Αλβανία, ενώ τον ίδιο τον περιμένει στον τόπο καταγωγής του μια πραγματικότητα ολότελα διαφορετική από αυτή που είχε συνηθίσει. Κι ενώ ο Μικέλ δεν σταματά να διεκδικεί την επιστροφή του στην Αμερική, στις σπουδές, στους φίλους και στην κοπέλα του, το ερώτημα που εγείρεται είναι αν αυτό είναι τελικά η μοναδική εκδοχή του μέλλοντος που ονειρεύεται. Τιμώντας στο έπακρο τον τίτλο της ταινίας τους, οι Κρέσνικ Τζονούζι και Σέβαρ Γκούδμουσον φιλοτεχνούν μια αληθινή σπουδή πάνω στην έννοια του «ανήκειν», στη ρευστότητά της και στις αναθεωρήσεις στις οποίες οδηγείται εκ των πραγμάτων, σε έναν κόσμο που λειτουργεί κυνικά, ανελαστικά κι απρόσωπα.
Kreshnik Jonuzi, Sævar Guðmundsson, Iceland, USA, 2023, 88'
22-year-old Mikel, child of immigrant parents from Albania, is deported with little provocation and accelerated procedures from the USA; the only country he has gotten to know as home. From one moment to the next his family gets divided across the two sides of the Atlantic. While his 11-year-old sister wants to follow him, the reality that awaits him in his native country is utterly different from the one he is used to. And although Mikel never stops fighting for his return to America, his studies, his friends, and his girlfriend, the question emerging is whether ultimately this is the singular version of the future he dreams of. Honoring the title of their film to the highest degree, Kreshnik Jonuzi and Saevar Gudmundsson craft a genuine study on the meaning of “belonging,” its fluidity, and the revisions it must undergo as needed by the de facto circumstances, in a world operating in a manner that is cynical, unyielding, as well as impersonal.