Τζόρτζια Όουκλι, Ηνωμένο Βασίλειο, 2022, 97΄
Αγγλία, 1988: Η συντηρητική κυβέρνηση της Μάργκαρετ Θάτσερ πρόκειται να ψηφίσει έναν νόμο που στιγματίζει τους γκέι και τις λεσβίες. Η Τζιν, μια γυμνάστρια που προπονεί μια τάξη από οργισμένα λυκειοκόριτσα, αισθάνεται ολοένα και πιο παγιδευμένη στη διπλή της ζωή. Καθώς η πίεση αυξάνεται από όλες τις πλευρές, η άφιξη ενός νέου κοριτσιού στο σχολείο δημιουργεί μια κρίση που θα φέρει τη Ζαν αντιμέτωπη με καινούργιες ηθικές, αξιακές, υπαρξιακές προκλήσεις. Μια Βρετανίδα σκηνοθέτρια που έχει μεταβολίσει την τρυφερή εικονογραφία της δεκαετίας του ’80, τη σύνθετη ιστορία της χώρας της, αλλά και τη σύγχρονη κινηματογραφική παράδοση του βρετανικού ρεαλισμού, παραδίδει με το κινηματογραφικό της ντεμπούτο μια συναρπαστική ιστορία υψηλής αισθητικής για την πολιτική και τη σεξουαλικότητα. Με αφετηρία την ομοφοβική περίοδο του θατσερισμού, διατυπώνει ένα –διαχρονικής αξίας– σχόλιο πάνω στη βιοπολιτική και την προσπάθεια της εξουσίας να ελέγξει τα ανθρώπινα σώματα. Ανοίγοντας έναν γόνιμο διάλογο με το σήμερα και τις σύγχρονες διεκδικήσεις της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, η ταινία μάς καλεί σε επαγρύπνηση ενώ προσφέρει μια καλή αφορμή για συζήτηση πάνω σε θέματα που παραμένουν ανεξάντλητα.
Georgia Oakley, United Kingdom, 2022, 97΄
England, 1988. Margaret Thatcher’s Conservative government has introduced Section 28, a clause of the Local Government Act which seeks to prohibit “the promotion of homosexuality” by local authorities across the United Kingdom. For Jean, a gym teacher whose sexuality is a secret from her colleagues, the threat is immediate and real: if exposed, her love life could cost her her job. At work, every sidelong glance, every whisper, and every query about Jean’s private life is a threat. But sympathy from her girlfriend Viv, also feels limited. Out and proud, and part of a cooperative of similarly assertive lesbian women, Viv regards secrecy as a capitulation to an increasingly oppressive system. As pressure mounts from all sides, the arrival of a new girl at school catalyses a crisis that will challenge Jean to her core. Anchored by a stunning performance from Rosy McEwen, this poised and penetrating debut of Georgia Oakley grips like a thriller, whilst exploring with intense sensitivity a period in British history the effects of which still resonate in countless lives today.