Άντριου Λέγκι, Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, 2022, 80΄
Τι θα γινόταν αν το Space Oddity του Ντέιβιντ Μπόουι μπορούσε να ακουστεί το 1941; Αυτό είναι ένα από τα πολλά ερωτήματα που θέτει η Λόλα – μια ταινία αντιπροσωπευτική της προσήλωσης του είδους της επιστημονικής φαντασίας στην τεχνολογία, στις «υποσχέσεις» της για αιώνια ευδαιμονία, αλλά και στις καταστροφικές της συνέπειες. Με καθηλωτικές ασπρόμαυρες εικόνες και πλάνα γυρισμένα σε φιλμ 16mm που αναδύουν μια αύρα «αυθεντικότητας», η ταινία ξεδιπλώνεται σ’ έναν παράλληλο χωροχρόνο. Εκεί δύο αδερφές εφευρίσκουν ένα μηχάνημα που φέρνει στις συχνότητες του οικιακού ραδιοφώνου εκπομπές από το μέλλον – του δίνουν μάλιστα το γυναικείο όνομα Λόλα, σαν να επρόκειτο για την καλύτερή τους φίλη. Όταν όμως ξεσπά ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, η ηθική συγκρούεται με την ευθύνη, καθώς οι δύο αδερφές καλούνται να αποφασίσουν πώς θα αξιοποιήσουν αυτή τη γνώση – που, όπως ξέρουμε, είναι η απόλυτη μορφή εξουσίας.
Andrew Legge, Ireland, United Kingdom, 2022, 80΄
What if David Bowie’s Space Oddity could be listened to back in 1941? That’s just one of many questions raised by Lola, a film true to science fiction's key preoccupation with technology, its promises of infinite prosperity, and its destructive consequences. With striking black-and-white imagery and 16mm shots that feel all-too authentic, the film delves into an alternative timeline where sisters Thom and Mars invent a machine that can intercept radio and TV broadcasts from the future. When World War II breaks out, ethics clash with responsibility as the sisters must now decide how to use their knowledge – known to be the ultimate form of power.