Νταβίντ Καπάτς, Αντρίγια Μαρντέσιτς, Κροατία, Σερβία, 2022, 104΄
Η ιστορία φαίνεται να εκτυλίσσεται στη Γιουγκοσλαβία, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, την ημέρα που μια οικογένεια υποδέχεται τον πολυαγαπημένο τους θείο, ο οποίος επέστρεψε από τη Γερμανία για τις χειμερινές του διακοπές. Η οικογένεια φαίνεται να απολαμβάνει το χριστουγεννιάτικο γεύμα, όταν ξαφνικά ακούγεται o ήχος ενός κινητού. Καταλαβαίνουμε πως δεν βρισκόμαστε στη δεκαετία του ’80, ούτε ακριβώς γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα, ενώ η ατμόσφαιρα είναι τόσο τεταμένη που θα μπορούσε κανείς να την κόψει με τα μαχαιροπήρουνα στο τραπέζι... Ένα αιχμηρό θρίλερ δωματίου που παίζει ευφάνταστα με τα όρια της αλήθειας, της αναπαράστασης και της ανάμνησης του παρελθόντος.
David Kapac, Andrija Mardešić, Croatia, Serbia, 2022, 104΄
The film appears to be set in the late 1980s Yugoslavia, as a family welcomes their beloved uncle, who has returned home from Germany for the holidays. The reunited family enjoys the Christmas lunch until a smartphone starts ringing. It’s a sign that it is not the 1980s, it’s not quite Christmas time either, and it is not just the served turkey that can be cut with a knife – the tension can too. A sharp chamber thriller that plays an imaginative game challenging the boundaries of truth, representation, and memory of the past.