Σημείωμα των συγγραφέων :
''Γυναικείες αποσκευές :
Οι τρεις ηρωίδες του έργου μεταφέρουν τις αποσκευές τους και τις ανοίγουν
μπροστά στον θεατή.
Έχουν μέσα τραύματα ανεπούλωτα, ιστορίες ανείπωτες, μνήμες που θέλουν να
ξεχάσουν, αναιρέσεις και διαψεύσεις, πίκρες , κομμάτια από ζωές άλλων που
ονειρεύτηκαν αλλά δεν πρόλαβαν να χαρούν.
Είναι ευάλωτες και
αποφασισμένες να βιώσουν αυτό που τους δωρήθηκε, πληρώνοντας τελικά το
κόστος των επιλογών τους που υπερβαίνει το μέτρο και τον κανόνα.
Ένα τενεκεδένιο νύχι, μια αλλόκοτη κούκλα, ένα μαχαίρι είναι
τα δώρα--όπλα στη μάχη της δικαίωσης, της λύτρωσης και της θυσίας. Είναι
γυναίκες που υπήρξαν και υπάρχουν σε Αθήνα και περιφέρεια, σε πόλεις και χωριά ,
προσδιορίζοντας τον τόπο του προσωπικού τους μαρτυρίου ανάμεσα σε δωμάτια
χωρίς στίγμα, χώρους εργασίας που στάζουν αλατόνερο, δημόσια ουρητήρια και
αποκαρδιωτικά ψυχικά τοπία.
Τις αγαπήσαμε και τις φροντίσαμε αλλά μας εγκλώβισαν και μας
τρόμαξαν. Κι όλη αυτή η επώδυνη πορεία για την αλήθεια τους έγινε για μας ένα
μεγάλο βήμα προς την αυτογνωσία και την κάθαρση.''
Αντώνης και Κωνσταντίνος Κούφαλης
Σημείωμα του σκηνοθέτη:
«…να φοβάσαι όταν δεν πονάς. Ο πόνος δεν είναι σύμπτωμα, είναι η αρχή της γιατρειάς…»
(απόσπασμα από «Το Σπίτι με τα Δώρα»)
«Το Σπίτι με τα Δώρα» ένα έργο σκληρό, ένα έργο αληθινό, ένα έργο ενδοσκόπησης της οικογένειας, της οικογένειας που υπάρχει και τρομάζει την κοινωνία, την κοινωνία που αδιαφορεί και ανέχεται αυτή τη σκληρότητα. Ένα έργο ρεαλιστικό που αγγίζει τα όρια της ποίησης. Προσπαθώντας να βρούμε αυτή τη συνδετική τομή ρεαλισμού και ποίησης, δοκιμάζουμε να ανιχνεύσουμε υποκριτικούς κώδικες που συνδέουν αυτά τα δύο πεδία. Το λιτό και «σκληρό» σκηνικό επηρεασμένο από την μεσαιωνική βιαιότητα σε συνδυασμό με τη χρήση ζωντανής μουσικής δημιουργούν ένα δυστοπικό οικογενειακό περιβάλλον που διαπερνά την ελληνική κοινωνία. Το θέατρο οφείλει να ενοχλεί, να τροποποιεί και να αλλάζει τον κόσμο· ως εκφραστές αυτής της σκέψης… εμπρός για την εξέλιξη μας.
Λευτέρης Παπακώστας